U-I-51/92

Opravilna št.:
U-I-51/92
Objavljeno:
OdlUS I, 92 | 19.11.1992
ECLI:
ECLI:SI:USRS:1992:U.I.51.92
Akt:
Sklep Občinske skupščine Domžale o imenovanju in preimenovanju ulic in naselij (Ur. vestnik občine Domžale, št. 2/92)
Izrek:
Pobuda za oceno ustavnosti in zakonitosti izpodbijanega sklepa se ne sprejme.
Evidenčni stavek:
Ni v neskladju z ustavo in zakonom sklep skupščine občine o imenovanju in preimenovanju ulic, če je bila pred sprejetjem tega sklepa občanom dana možnost, da na svojih zborih in v organih krajevnih skupnostih dajejo svoje pobude in predloge za imenovanje in preimenovanje oziroma, če jim je bilo omogočeno, da se izjavljajo o že podanih predlogih.
Geslo:
Sodelovanje krajevne skupnosti v postopku za imenovanje ali preimenovanje naselja - pristojnosti geodetske uprave.
Pravna podlaga:
Ustava 1991, 140., 160. čl.

Zakon o imenovanju in evidentiranju naselij, ulic in stavb (ZIENUS), 1., 7. in 8. člen

Pravilnik o določanju imen naselij in ulic ter o označevanju naselij, ulic in stavb, 12. in 13. čl.

Zakon o postopku pred Ustavnim sodiščem SR Slovenije (ZUSS), 15. čl.
Opomba:
K obravnavani zadevi je bila s sklepom ustavnega sodišča z dne 28/5-1992 pridružena zadeva U-I-52/92 zaradi skupnega obravnavanja in odločanja.
Dokument v PDF obliki:
Polno besedilo:
U-I-51/92
19/11-1992
 
S K L E P
 
Ustavno sodišče je na seji dne 19/11-1992 obravnavalo pobudo Jane Košir in drugih iz Mengša, ki jih zastopata Jože Rožman in Bojan Makovec, odvetnika v Mengšu ter pobudo Staneta Šivavca in drugih iz Domžal in
 
s k l e n i l o :
 
Ustavno sodišče ne sprejme pobud in ne začne postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti sklepa Skupščine občine Domžale o imenovanju in preimenovanju ulic in naselij (Uradni vestnik občine Domžale, št. 2/92).
 
O b r a z l o ž i t e v
 
V pobudah za oceno ustavnosti in zakonitosti v izreku tega sklepa navedenega sklepa, s katerim so bile preimenovane nekatere ulice v naseljih: Domžale, Loka pri Mengšu, Mengeš, Radomlje in Trzin ter imenovana oziroma preimenovana naselja v krajevnih skupnostih Moravče in Vrhpolje - Zalog, so pobudniki navajali, da je izpodbijani sklep v nasprotju z zakonom o imenovanju in evidentiranju naselij, ulic in stavb (Uradni list SRS, št. 5/80, 42/86 in Uradni list RS, št. 8/90), ker pobud in predlogov za spremembo imen ulic niso podali delovni ljudje in občani na svojih zborih in v organih krajevnih skupnosti, marveč je predloge oblikovala posebna komisija in svet krajevne skupnosti. Pobudniki so menili, da izpodbijani sklep tudi ni bil sprejet po postopku, kot ga določata 12. in 13. člen pravilnika o določanju imen naselij in ulic ter o označevanju naselij, ulic in stavb (Uradni list SRS, št. 11/80), sprejet pa naj bi bil tudi v nasprotju s statutom občine Domžale.
 
Ustavno sodišče je obravnavanje in odločanje o obeh pobudah združilo. Iz gradiva, zbranega v postopku za preizkus pobud, izhaja, da je Skupščina občine Domžale svoji komisiji za spremljanje sprememb zemljepisnih imen in nazivov javnih ustanov naložila, da pripravi celovit pregled sprememb zemljepisnih imen z vso potrebno dokumentacijo, časovnim planom ter ovrednotenjem stroškov, da skrbi za poenoten pristop pri spreminjanju imen, da pristojnim organom daje pobude in predloge, skupščini pa tudi mnenje k predlogom za spremembe imen ulic oziroma za nova imenovanja. Pri izvajanju teh nalog je komisija sklenila, da se v časopisu Slamnik objavi pobuda, da bi občani posredovali morebitne svoje predloge o spremembah imen ulic krajevnim skupnostim. Tako je bil objavljen razpis o javni enomesečni obravnavi predloga za imenovanje ulic v Krajevni skupnosti Mengeš kot tudi predlog za preimenovanje ulic v Krajevni skupnosti Slavko Šlander v Domžalah. Predloga sta bila oblikovana v okviru krajevnih skupnosti, z njihovo objavo so bili občani pozvani, oziroma jim je tudi bila dana možnost, da dajo svoje pripombe, pobude in predloge. Te so obravnavale komisije pri krajevnih skupnostih in predloge usklajevale. S postopkom zbiranja predlogov za spremembo imen ulic je bila seznanjena skupščina občine pred sprejetjem izpodbijanega sklepa.
 
Po ustavi Republike Slovenije spadajo v pristojnost občine lokalne zadeve, ki jih občina lahko samostojno ureja in ki zadevajo samo prebivalce občine (prvi odstavek 140. člena). Zakon o imenovanju in evidentiranju naselij, ulic in stavb določa načela, način in postopek za imenovanje, preimenovanje, združevanje, razdruževanje in odpravo naselij. Določa tudi, da pobude in predloge za imenovanje, preimenovanje, združevanje, razdruževanje in odpravo naselij in ulic dajejo delovni ljudje in občani na svojih zborih in v organih krajevnih skupnosti (tretji odstavek 7. člena). O imenovanju, preimenovanju, združevanju, razdruževanju in odpravi naselij in ulic ter o določitvi območij naselij odloča občinska skupščina (8. člen). Glede na takšno ustavno in zakonsko ureditev izpodbijani sklep po oceni ustavnega sodišča ni v neskladju z ustavo in zakonom. Besedila tretjega odstavka 7. člena navedenega zakona ni mogoče razlagati povsem dobesedno, torej tako, da pobude in predlogi za spreminjanje imen ulic in naselij po drugi poti kot prek zborov občanov ter organov krajevnih skupnosti sploh ne bi bili dopustni. Po smiselni interpretaciji navedene določbe iz nje sledi, da morajo občani imeti možnost, da na zakonsko določeni način (na zborih in v organih krajevnih skupnosti) sodelujejo pri obravnavanju teh vprašanj, da dajejo pobude in predloge in da jih je treba vprašati za mnenje, ki pa za skupščino občine ni obvezujoče. Pri sprejemanju izpodbijanega sklepa so bile te zahteve, ki smiselno izhajajo iz zakona, spoštovane. Določbe 12. in 13. člena pravilnika o določanju imen naselij in ulic ter o označevanju naselij, ulic in stavb, na katere pobudniki še posebej opirajo zatrjevano neskladnost postopka sprejemanja izpodbijanega sklepa, je ustavno sodišče ocenjevalo v zadevi U-I-74/92 in jih je z odločbo z dne 19/11-1992 razveljavilo.
 
Za oceno skladnosti izpodbijanega sklepa s statutom občine ustavno sodišče po 160. členu ustave Republike Slovenije ni pristojno.
 
Ta sklep je ustavno sodišče sprejelo na podlagi 7. člena ustavnega zakona za izvedbo ustave Republike Slovenije in 15. člena zakona o postopku pred Ustavnim sodiščem SR Slovenije (Uradni list SRS, št. 39/74 in 28/76).
 
 
P r e d s e d n i k
dr. Peter Jambrek
Vrsta zadeve:
ocena ustavnosti in zakonitosti predpisov in drugih splošnih aktov
Vrsta akta:
občinski predpis
Vlagatelj:
Jana Košir, Mengeš
Datum vloge:
29.04.1992
Datum odločitve:
19.11.1992
Vrsta odločitve:
sklep
Vrsta rešitve:
nesprejem pobude
Dokument:
US16195